Начало форум Технически раздел Купе, изпускателна система изпускателна система-генерация

изпускателна система-генерация

Модератори: dakata_B4, rado_cerber



Мнения: 182
Местоположение: гр.Нови Искър
Кара: audi B4 КОТВА 20V

Как работи изпускателната система


Изпускателната система е ключов елемент за добрата работа на двигателя. Ефективното отвеждане на изгорелите газове от двигателя може дори да увеличи неговата мощност. Как нещо толкова просто на вид като няколко метра тръби има такава важна роля?

Основни елементи

В действителност изпускателната система се състои от доста повече елементи от тръби и гърнета. Пръв по редицата е специален клапан, който се отваря в определен момент от работата на двигателя и позволява излизането на изгорелите газове от него. След това те се отправят към всмукателния колектор, който „събира” газовете от всички цилиндри и ги отвежда в първата тръба. Тя ги отвежда под купето. Според модела и възрастта на автомобила, в края на тази тръба може да е разположен катализатор. Елементите в него се нагряват от топлината на газовете и изгарят редица от вредните частици в тях. След катализатора газовете отново се събират в една тръба, която достига до гърнето. Основната цел на гърнето е да заглушава шума чрез редица бариери. След гърнето е и последната тръпа, ауспухът, който извежда газовете извън автомобила.

Допълнителни елементи

За да се намалят вибрациите и да се увеличи комфортът в автомобила, изпускателната система в действителност не е завинтена към купето, а виси от него на специални куки. Между тръбите и купето има стоманен или алуминиев лист, който го изолира от топлината на нагорещените тръби. По-новите автомобили разполагат и с редица сензори по пътя на газовете, които следят за оптималната работа на изпускателната система, както и за цялостната работа на автомобила.

Различни конфигурации

В зависимост от автомобила и неговия двигател, изпускателната система може да варира в своята конфигурация. Тя може да бъде съставена от по един елемент, или да бъде разделена на два самостоятелни възела всеки със свой катализатор, гърне и сензори. Други по-екологични автомобили, може да разполагат с два катализатора един след друг, трети да имат две гърнета и т.н. Различната конфигурация на изпускателната система може да промени осезаемо поведението на двигателя. Тръби с малко по-голям диаметър например могат да увеличат дебита на системата и по-бързото отвеждане на повече газове да увеличи мощността на двигателя. От друга страна, твърде големите тръби могат да нарушат налягането на системата и тя да стане по-неефективна.
Ein Auto hat dann genügend Kraft, wenn man schon beim Aufschliessen Angst hat - Walter Röhrl
  



Мнения: 12
Кара: B5 1.8/1.8TQ
Каква е точната функция на средното гърне?

изпратено от Телевизора
  


Назад към Купе, изпускателна система



cron
Регистрирай се! В момента разглеждаш форума като гост и нямаш достъп до всички функции на сайта.